طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت - بهترین سیستم مدیریت محتوا


سیستم مدیریت محتوا (CMS) به شما امکان می دهد بدون درک هیچ کدی (حداقل برای اکثر آنها) به راحتی یک وب سایت ایجاد کنید. گزینه های سیستم مدیریت محتوای زیادی در دسترس است، به این معنی که ممکن است در انتخاب بهترین آنها برای نیازهای خود تلاش کنید.
  
در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که چرا انتخاب سیستم مدیریت محتوا مناسب برای وب سایت خود بسیار مهم است. ما همچنین بهترین گزینه ها را برای بهترین سیستم مدیریت محتوا همراه با مقایسه به اشتراک خواهیم گذاشت.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟
سیستم مدیریت محتوا قطعه ای از نرم افزار است که به شما امکان می دهد به راحتی محتوا را مدیریت کرده و یک وب سایت ایجاد کنید.
به طور معمول، صفحات وب به زبان های برنامه نویسی HTML، JavaScript و CSS نوشته می شوند. اگر می خواهید یک وب سایت بدون CMS بسازید، پس باید این زبانها را یاد بگیرید و کدهای زیادی بنویسید.
سیستم های مدیریت محتوا با ساختن وب سایت بدون نوشتن کد یا یادگیری برنامه نویسی، این مشکل را حل می کنند.

چگونه بهترین سیستم مدیریت محتوا را برای وب سایت خود انتخاب کنیم؟
تعداد زیادی از سیستم های مدیریت محتوا وجود دارند، بنابراین کدام یک را انتخاب کنید؟ قبل از اینکه به مقایسه این پلت فرم ها بپردازیم، در اینجا چیزی است که شما باید در سیستم مدیریت محتوا خوب به دنبال آن باشید.

راحتی در استفاده
شما سیستم مدیریت محتوایی می خواهید که ایجاد و ویرایش محتوا را برای شما آسان کند. این اغلب به معنای داشتن رابط کشیدن و رها کردن است، بنابراین می توانید عناصر مختلفی را در صفحات خود اضافه کنید. برای شما سریع و ساده است که باید محتوای سایت خود را پس از انتشار تغییر دهید.

گزینه های طراحی
نرم افزار سیستم مدیریت محتوا شما باید الگوهای طراحی وب سایت زیادی را برای انتخاب به شما ارائه دهد. همچنین باید به شما این امکان را بدهد که بتوانید آن طرح ها را به راحتی بر اساس نیازهای خود تنظیم کنید (در حالت ایده آل بدون نوشتن کد).

قابلیت حمل داده
یک سیستم مدیریت محتوا باید ابزاری برای شما داشته باشد تا بتوانید داده های خود را به راحتی صادر کرده و به جای دیگری منتقل کنید. بعنوان مثال، بعداً ممکن است تصمیم بگیرید پلت فرم دیگری یا شرکت میزبانی دیگری انتخاب کنید. قابلیت جابجایی داده ها حرکت با آزادی کامل را برای شما آسان می کند.

برنامه های افزودنی و افزونه ها
همه وب سایت ها یکسان نیستند. به همین دلیل غیرممکن است که هر پلتفرم سیستم مدیریت محتوا دارای تمام ویژگی هایی باشد که نیازهای هر وب سایت را برآورده می کند. افزونه ها و افزودنی ها این مشکل را برطرف می کنند. اینها نرم افزارهای جداگانه ای هستند که می توانید فقط روی نرم افزار سیستم مدیریت محتوا خود نصب کنید تا ویژگی های آن را گسترش داده و در صورت لزوم ویژگی های جدیدی به آن اضافه کنید. آنها را به عنوان برنامه هایی برای سیستم مدیریت محتوا خود در نظر بگیرید.

گزینه های راهنما و پشتیبانی
اگرچه هدف سیستم های سیستم مدیریت محتوا این است که ساخت یک وب سایت تا حد ممکن ساده است، اما شما هنوز هم ممکن است سوالاتی داشته باشید. دریابید که اگر گیر بیفتید چه کمکی و پشتیبانی در دسترس است. برخی از ارائه دهندگان سیستم مدیریت محتوا تعداد معدودی سوالات متداول و یک تیم خدمات مشتری دارند که به طرز دردناکی پاسخ می دهند. دیگران جامعه پشتیبانی بزرگی خواهند داشت که می توانند در هر زمان از شبانه روز به شما کمک کنند.

قیمت آن چند است؟
برخی از سیستم های مدیریت محتوا کاملا رایگان هستند. برخی دیگر ماهانه هزینه می گیرند. حتی با وجود سیستم های رایگان، شما اغلب نیاز به پرداخت هزینه های پسوند شخص ثالث، طراحی ها و یا خدمات میزبانی وب دارید. سعی کنید قبل از انتخاب سیستم مدیریت محتوا خود، تا آنجا که می توانید در مورد قیمت گذاری اطلاعات کسب کنید، بنابراین شگفتی ناخوشایندی ندارید.

با در نظر داشتن این موارد، بیایید نگاهی به بهترین سیستم های مدیریت محتوا بیندازیم.

1. وردپرس
WordPress.org انتخاب شماره یک ما برای بهترین بستر سیستم مدیریت محتوا است. این محبوب ترین نرم افزار سیستم مدیریت محتوا در جهان است و حدود 35٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند. Wordpress.org را با Wordpress.com اشتباه نگیرید. WordPress.org یک سیستم مدیریت محتوا منبع باز رایگان است که در ابتدا برای وبلاگ نویسی طراحی شده است، اما اکنون توسط انواع وب سایت ها و فروشگاه های آنلاین استفاده می شود. WordPress.com یک بستر میزبانی وبلاگ است. شما باید خودتان سایت وردپرس خود را میزبانی کنید، به این معنی که یک ارائه دهنده میزبانی وردپرس مناسب پیدا کنید.

مزایا
- وردپرس انعطاف پذیری و آزادی در ساخت هر نوع وب سایت ( فروشگاه آنلاین، سایت حراج، سایت عضویت و غیره) را به شما ارائه می دهد.
 این به هیچ مهارت فنی یا دانش برنامه نویسی نیاز ندارد. ویرایشگر بلوک وردپرس ایجاد صفحات جذاب در سایت خود را واقعاً آسان می کند.
شما آزادی کاملی در کسب درآمد اینترنتی از طریق وب سایت خود به هر شکلی که می خواهید دارید.
هزاران تم و افزونه وردپرس در دسترس است، هم به صورت پولی و هم به صورت رایگان. این موارد به شما امکان می دهند انواع اضافی مفید مانند فرم های تماس، گالری عکس و موارد دیگر را به سایت خود اضافه کنید .
وردپرس برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به خوبی طراحی شده است. ایجاد URL ها، دسته ها و برچسب های مناسب SEO برای پست های شما آسان است. همچنین می توانید از بین افزونه های SEO زیادی انتخاب کنید تا به شما در انجام کارهای بیشتر کمک کند.
در اطراف وردپرس یک جامعه بزرگ و پشتیبانی کننده وجود دارد، زیرا این یک سیستم مدیریت محتوا منبع باز است. می توانید برای دریافت راهنمایی در مورد هر مشکلی که دارید به گروه هایی مانند WPBeginner Engage Facebook group بپیوندید .
وردپرس قابلیت توسعه پذیری زیادی را ارائه می دهد که همین امر آن را به یک بستر ایده آل سیستم مدیریت محتوا برای مبتدیان و توسعه دهندگان تبدیل می کند.
وردپرس به شما امکان می دهد تمام مطالب خود را در قالب XML بارگیری کنید، در صورت انتخاب این کار، انتقال به سیستم دیگری در آینده آسان می شود.

معایب
شما باید میزبان و نام دامنه خود را تنظیم کنی، و مسئولیت مدیریت مواردی مانند امنیت و تهیه نسخه پشتیبان را بر عهده دارید.
از آنجا که وردپرس گزینه های زیاد و انعطاف پذیری زیادی را ارائه می دهد، گاهی اوقات هنگام شروع کار می تواند کمی دلهره آور باشد. به همین دلیل بسیاری از مبتدیان از افزونه های صفحه ساز drag & drop برای وردپرس استفاده می کنند.

قیمت گذاری
وردپرس خودش هزینه ای ندارد. با این حال شما به یک نام دامنه و یک حساب میزبانی با یک میزبان وب که می تواند وردپرس را اجرا کند نیاز دارید.

2. جوملا
جوملا یکی دیگر از محبوب ترین پلتفرم های سیستم مدیریت محتوا منبع باز رایگان است که دارای تعداد زیادی الگو و پسوند مختلف است. استفاده از آن رایگان است اما به میزبانی و نام دامنه نیاز خواهید داشت. این اولین بار در سال 2005 منتشر شد، بنابراین مانند وردپرس، سالهاست که ادامه دارد. جوملا دارای ویژگی های فراوانی است و بسیاری از میزبانان وب نصب 1 کلیک را ارائه می دهند. با این حال، این واقعا یک پلت فرم سیستم مدیریت محتوا ایده آل برای توسعه دهندگان و سازندگان وب سایت باتجربه است، بنابراین گزینه خوبی برای مبتدیان نیست.

مزایا
جوملا انعطاف پذیری و گزینه های زیادی به شما می دهد. اگر در حال ساختن چیز پیچیده یا سفارشی هستید، انتخاب خوبی است.
اگرچه جوملا به خصوص برای توسعه دهندگان بسیار مفید است، اما اگر نمی خواهید یک خط کد را لمس کنید، همچنان می توانید از آن استفاده کنید. ویرایش مطالب خود آسان است.
مانند وردپرس، جوملا منبع باز است و اگر گیر بیفتید، پشتیبانی جامعه زیادی وجود دارد.
برای راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیکی می توانید از جوملا استفاده کنید زیرا پسوندهای اضافی برای این کار در دسترس است.

معایب
حتی مزایا جوملا نیز اعتراف می کنند که بسیار پیچیده است. بسته به کاری که می خواهید با آن انجام دهید، ممکن است لازم باشد که یک توسعه دهنده را برای کمک به شما استخدام کنید.
گزینه های زیادی برای پسوندهای اضافی وجود ندارد. اگر شما به سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس عادت کرده اید که هزاران طرح زمینه و افزونه در دسترس دارد و عملکرد اصلی را گسترش می دهد، ممکن است از جوملا ناامید شوید.
اگر تعداد زیادی برنامه افزودنی و ماژول نصب شده داشته باشید، ممکن است مشکلات سازگاری وجود داشته باشد.

قیمت گذاری
خود جوملا رایگان است، اگرچه شما باید برای یک نام دامنه و میزبانی وب که از جوملا پشتیبانی می کند هزینه کنید. ممکن است برای افزودن قابلیتهای بیشتر به وب سایت خود، هزینه برخی از برنامه های افزودنی را بپردازید. حتی ممکن است بخواهید برای دریافت کمک از یک توسعه دهنده بودجه اختصاص دهید، بسته به آنچه که می خواهید به دست آورید.

3. دروپال
دروپال دیگر پلت فرم سیستم مدیریت محتوا منبع باز است. این سیستم مدیریت محتوا در پشت برخی از وب سایت های مهم، از جمله سایت The Economist و تعدادی از سایت های دانشگاهی است. دروپال برای توسعه دهندگان یا افرادی که می توانند یک توسعه دهنده را استخدام کنند گزینه خوبی است. اگر قصد ایجاد سایتی کاملاً سفارشی را دارید که به کار با داده های زیادی نیاز دارد، بسیار مناسب است.

مزایا
افزودن محتوا در دروپال آسان است. انواع محتوای سفارشی انعطاف پذیر هستند و گزینه های زیادی را ارائه می دهند.
تعداد زیادی ماژول مختلف موجود است که می توانید به سایت خود اضافه کنید (این موارد مانند افزونه های وردپرس کار می کنند).
پشتیبانی از طریق گزینه های پشتیبانی جامعه مشابه سایر سیستم های معروف مانند جوملا و وردپرس در دسترس است
مدیریت کاربر با داشتن یک سیستم داخلی آسان است که می توانید نقش های جدیدی را ایجاد کنید و مجوزهای آنها را تعیین کنید.

معایب
با استفاده از دروپال، تشخیص اینکه چگونه می توانید ظاهر سایت خود را تغییر دهید یا موارد اضافی اضافه کنید، مشکل است. قطعاً به خوبی وردپرس برای مبتدیان نیست.
اکثر وب سایت های دروپال تم بسیار سفارشی دارند که توسط یک توسعه دهنده ایجاد شده است و بسیار گران است.

4. ووکامرس
Woocommerce یکی از محبوبترین پلت فرم تجارت الکترونیک در حهان است. این واقعا انعطاف پذیر و مدیریت آن آسان است. WooCommerce از نظر فنی یک بستر سیستم مدیریت محتوا نیست. در عوض، به عنوان یک افزونه در وردپرس اجرا می شود، بنابراین برای نصب WooCommerce باید وردپرس را در سایت خود داشته باشید.

مزایا
WooCommerce به عنوان نرم افزار رایگان در دسترس است، اما برای شروع به میزبانی WooCommerce و نام دامنه نیاز دارید.
بسیاری از مضامین WooCommerce در دسترس است، که به راحتی می توانید سایت خود را دقیقاً همانطور که می خواهید جستجو کنید.
WooCommerce افزونه های زیادی در دسترس دارد (معروف به پلاگین های WooCommerce ) که به شما امکان می دهد عملکردهای اضافی به سایت خود اضافه کنید.
با استفاده از ووکامرس می توانید محصولات فیزیکی یا دیجیتالی بفروشید. حتی می توانید از طریق پیوندهای وابسته محصولات وابسته را بفروشید.
شما می توانید موجودی خود را از طریق WooCommerce به طور کامل مدیریت کنید، و پیگیری آنچه در انبار دارید آسان می شود.
WooCommerce به طور پیش فرض با پرداخت های PayPal و Stripe همراه است. همچنین می توانید درگاه های پرداخت دیگر را از طریق برنامه های افزودنی و افزونه اضافه کنید.

معایب
گزینه های مختلف زیادی در ووکامرس وجود دارد که می تواند در هنگام راه اندازی وب سایت کمی دلهره آور باشد.
WooCommerce از نظر فنی با هر قالب WordPress کار می کند، اما ممکن است بخواهید برای پشتیبانی گسترده با مضامین خاص WooCommerce همراه باشید.

قیمت گذاری
افزونه WooCommerce به خودی خود رایگان است، اما ممکن است لازم باشد هزینه اضافی افزونه ها و افزونه های فروشگاه آنلاین خود را پرداخت کنید. همچنین باید برای یک نام دامنه و یک حساب میزبانی وب هزینه کنید.

5. ویکس
Wix در اصل یک سیستم وبسایت ساز است، اگرچه محدودیت هایی نیز دارد. ما اغلب خوانندگان را وادار می کنیم که چطور از ویکس به وردپرس تبدیل کنند، زیرا هر صاحب کسب و کار هوشمند می داند وردپرس قطعاً بهتر از ویکس است.
با این اوصاف، ویکس مبتدی پسند است و شاید قابل تأمل باشد. این یک طرح رایگان را نیز ارائه می دهد.

مزایا
رابط کشیدن و رها کردن ویکس ایجاد صفحاتی را که دقیقاً به آنچه می خواهید، آسان می کند. می توانید هر قسمت از صفحه خود را انتخاب کرده و ویرایش آن را شروع کنید.
تعداد زیادی الگو از پیش ساخته شده وجود دارد که می توانید در ویکس انتخاب کنید. اینها کاملاً پاسخگو هستند، بنابراین در موبایل و رایانه بسیار خوب به نظر می رسند.
شما می توانید از طریق Wix App Market برنامه های زیادی را به سایت خود اضافه کنید. این موارد مانند افزونه های وردپرس کار می کنند تا ویژگی های جدیدی به سایت شما ارائه دهند.

معایب
پس از انتخاب الگویی در ویکس، نمی توانید به الگوی دیگری تغییر دهید. این می تواند به این معنی باشد که شما با یک طرح بندی که برای سایت شما کاملاً مناسب نیست گیر می کنید.
شما نمی توانید یک فروشگاه تجارت الکترونیکی را در ویکس راه اندازی کنید، مگر اینکه به یک برنامه پولی ارتقا دهید، و حتی در این صورت، فقط می توانید پرداخت ها را با استفاده از PayPal یا Authorize.net بپذیرید.
ویکس به شما امکان نمی دهد داده های خود را به راحتی بارگیری کرده و صادر کنید. برای انتقال آنها می توانید پست های وبلاگ خود را بارگیری کنید، اما اگر صفحه ای در سایت خود دارید، باید اینها را به صورت دستی کپی و پیست کنید.
اگر از طرح رایگان استفاده می کنید، یک نام دامنه با نام تجاری ویکس و تبلیغات در سایت خود خواهید داشت. این تبلیغات برای ویکس درآمد کسب می کنند، نه شما.

قیمت گذاری
اگر از نام دامنه با مارک ویکس و تبلیغات در سایت خود راضی هستید، می توانید از ویکس به صورت رایگان استفاده کنید. اگر می خواهید پرداخت آنلاین انجام دهید، باید یه طور ماهانه هزینه پرداخت کنید.

8. WordPress.com
WordPress.com نسخه تجاری، میزبان وردپرس است. آسان است که آن را با WordPress.org که منبع آزاد است، وردپرس خود میزبان اشتباه بگیرید. با WordPress.com، شما یک پلت فرم سیستم مدیریت محتوا همه در یک دارید که برای شما میزبانی می شود. می توانید یک نام دامنه خریداری کنید یا از یک زیر دامنه رایگان با مارک تجاری WordPress.com استفاده کنید.

مزایا
WordPress.com برای شروع کار آسان است. شما می توانید محتوا را به راحتی اضافه و ویرایش کنید، و مبتدیان تمایل دارند که استفاده از آن را سیستم مدیریت محتوا ساده ای بدانند.
با WordPress.com می توانید به صورت کاملاً رایگان سایت ایجاد کنید. اگرچه احتمالاً می خواهید حداقل برای ارزان ترین طرح هزینه کنید، بنابراین می توانید از نام دامنه خود استفاده کنید.
طرح های مختلفی برای سایت WordPress.com شما موجود است. در داشبورد WordPress.com خود می توانید به راحتی بین اینها جابجا شوید.
با بزرگ شدن سایز و محبوبیت سایت شما، می توانید به یک طرح جدید ارتقا دهید. گزینه های زیادی وجود دارد، از جمله طرحی با ویژگی های تجارت الکترونیک.
WordPress.com دارای تجزیه و تحلیل داخلی است، به این معنی که شما می توانید آمار مربوط به تعداد افرادی که از سایت شما بازدید می کنند را در داشبورد خود مشاهده کنید. این بدان معناست که شما نمی توانید از Google Analytics استفاده کنید، مگر اینکه در یک طرح تجاری باشید.
در صورت تصمیم به تغییر سیستم مدیریت محتوا قدرتمندتر و انعطاف پذیر، در آینده تغییر WordPress.com به WordPress.org کاملاً ساده است.

معایب
WordPress.com گزینه های کسب درآمد محدودی را حتی با برنامه تجاری خود دارد.
شما نمی توانید نام دامنه سفارشی خود را اضافه کنید مگر اینکه حداقل برای ارزان ترین طرح پرداخت شده هزینه کنید.
در حالی که افزونه هایی وجود دارد که می توانید برای سایت WordPress.com خود استفاده کنید، اما تقریباً تعداد آنهایی که برای WordPress.org وجود دارد در دسترس نیست.
شما کنترل کاملی بر سایت خود که می خواهید با WordPress.org داشته باشید ندارید.

قیمت گذاری
یک طرح WordPress.com رایگان در دسترس است، اما اگر نام دامنه خود را می خواهید (و می خواهید از تبلیغات وردپرس در وب سایت خود جلوگیری کنید)، باید یکی از برنامه های پرداخت شده آنها را انتخاب کنید.

بهترین بستر سیستم مدیریت محتوا کدام است؟
WordPress.org بهترین پلت فرم سیستم مدیریت محتوا و سازنده وب سایت در جهان است. بیش از 35٪ از تمام وب سایت های موجود در اینترنت توسط وردپرس تأمین می شوند و دلیل خوبی برای این امر وجود دارد. وردپرس هر آنچه را که می خواهید در یک بستر کامل سیستم مدیریت محتوا دارد. شروع کار آسان است و بسیاری از شرکتهای میزبانی وب وردپرس فرآیند نصب با یک کلیک را ارائه می دهند. تقریباً به هر روشی که فکر استفاده از افزونه ها را داشته باشید (که مانند برنامه هایی برای وردپرس هستند) می توانید عملکرد را گسترش دهید.  در وردپرس می توانید یک فروشگاه تجارت الکترونیک، یک فروم آنلاین، یک LMS (سیستم مدیریت یادگیری)، یک سایت عضویت، یک سایت حراج، یک بازار و تقریباً هر چیز دیگری که فکر کنید را راه اندازی کنید. محدودیتی در کارهایی که می توانید با وردپرس انجام دهید وجود ندارد و اگر متوجه شدید که با رشد سایت به فضای بیشتری نیاز دارید، می توانید میزبانی خود را به راحتی به شرکت مدیریت شده میزبانی وردپرس ارتقا دهید.

سوالات متداول درباره سیستم مدیریت محتوا
در صورتی که هنوز می خواهید بیشتر در مورد سیستم عامل های سیستم مدیریت محتوا بدانید، ما این لیست سوالات متداول را گردآوری کرده ایم.

کدام بستر سیستم مدیریت محتوا برای تجارت الکترونیک بهترین است؟
بهترین پلت فرم سیستم مدیریت محتوا تجارت الکترونیکی وردپرس با ووکامرس است. در حالی که سایر سیستم عامل های تجارت الکترونیک نیز خوب هستند، ما فکر می کنیم WooCommerce بهترین گزینه برای اکثر دارندگان فروشگاه های آنلاین است.
          
کدام یک از بسترهای سیستم مدیریت محتوا برای ایجاد یک وب سایت مشاغل کوچک بهتر است؟
وردپرس ساختن یک وب سایت مشاغل کوچک را بسیار آسان می کند. این طیف بسیار گسترده ای از مضامین (طرح ها) را برای انتخاب دارد و شما را قادر می سازد از تمام ابزارهایی که برای رشد تجارت خود نیاز دارید استفاده کنید.
          
آیا می توانم از یک سیستم عامل سیستم مدیریت محتوا بدون نام دامنه یا میزبانی استفاده کنم؟
همه وب سایت ها به میزبانی نیاز دارند. گاهی اوقات این کار توسط شرکتی که پلتفرم را ایجاد کرده است ارائه می شود (مانند Blogger) و گاهی اوقات چیزی است که شما از یک میزبان وب مستقل خریداری می کنید (مانند استفاده از وردپرس). اگر یک پلت فرم رایگان مانند Blogger یا WordPress.com انتخاب کرده اید، می توانید از زیر دامنه رایگان آنها برای راه اندازی وبلاگ خود مانند yourname.blogspot.com استفاده کنید . اگرچه این خیلی حرفه ای به نظر نمی رسد، بنابراین مطمئناً می خواهید در برخی موارد نام دامنه را ثبت کنید.
          
آیا برای راه اندازی وبلاگ به سیستم مدیریت محتوا نیاز دارم؟
بله، بستر وبلاگ نویسی نوعی سیستم مدیریت محتوا است که به شما امکان می دهد به راحتی مطالب را منتشر کنید. بسیاری از سیستم عامل های مختلف وبلاگ نویسی در دسترس هستند.
          
امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا در مورد بهترین سیستم های مدیریت محتوا بیشتر بدانید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد