طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت - 4 فریم ورک محبوب توسعه وب


فریم ورک های فرانت اند بلوک های پیشگام روند توسعه نرم افزار هستند. اما هنگام ساخت برنامه های جذاب که از نظر تجربه کاربری رتبه بالایی دارند، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. برای کمک به شما، ما لیستی از 4 فریم ورک محبوب توسعه وب را برای شما تهیه کرده ایم. بیایید آنها را بررسی کنیم!

 

تجربه کاربری اولویت اول هر مشاغل در بازار امروز است. به عنوان یک توسعه دهنده، حتی خلاصه ای که از پروژه خود دریافت می کنید در مورد سادگی رابط کاربری که قرار است از آن استفاده شود، صحبت می کند. مهم نیست که چگونه عملکردها و عملیات پیچیده ای در پس زمینه اتفاق می افتد، آنچه کاربران می بینند و تجربه می کنند باید یکپارچه باشد. این اصلی است که برخی از موفق ترین شرکت ها در Netflix، Facebook، Instagram و غیره رعایت می کنند. 

از هر یک از این وب سایت ها استفاده کنید، خواهید دید که آنها قدرتمند، ساده و دارای رابط کاربری درخشان هستند. همه به لطف بی شمار فریمورک هایی که در زیر کاپوت اجرا می شوند، هستند. با این حال، با افزایش تقاضای مشتریان و بازار، نیاز دائمی به افزایش کیفیت از نظر قابلیت استفاده و عملکرد وجود دارد. آن زمان است که نگرانی ها شروع به ظهور می کند.

بعد از اینکه مطمئن شدید برای پروژه خود نیاز به فریمورک دارید، قدم بعدی شما آشنایی با برترین و محبوبترین آنهاست و انتخاب یکی برای شروع پروژه شماست.

بیایید ببینیم که هر فریم ورک چگونه خود را در وضعیت فعلی خود تعریف می کند و چگونه باید هر یک را برای نیازهای توسعه آینده خود در بخش بعدی انتخاب کنیم.


شماره 1 React

React در فیس بوک برای رفع مشکلات مربوط به نگهداری کد به دلیل اضافه شدن مداوم ویژگی ها در برنامه ایجاد شد. در حال حاضر React یک فریم ورک منبع باز است، به دلیل مدل مجازی سند (DOM)، که عملکرد استثنایی خود را ارائه می دهد. یک فریم ورک ایده آل برای کسانی که ترافیک بالا را پیش بینی می کنند و برای رسیدگی به آن به یک پلت فرم ثابت نیاز دارند. React برای پروژه هایی که شامل ایجاد برنامه های وب تک صفحه ای و PWA می شوند، توصیه می شود. 

مزایا: 

- استفاده مجدد از اجزا باعث می شود که بتوانید از آنها در سایر قسمت های برنامه استفاده مجدد کنید

- عملکرد مداوم و یکپارچه با استفاده از DOM مجازی

- بهترین جایگزین برای نوشتن کامپوننت ها در React hooks، این امکان را به شما می دهد تا کامپوننت ها را بدون کلاس بنویسید و به شما امکان می دهد React را راحت تر بیاموزید.

- ابزارهای React dev پیشرفته و فوق العاده مفید هستند 

معایب:

- به دلیل بروزرسانی های متعدد و مداوم در فریم ورک، تهیه مستندات مناسب دشوار است و بنابراین بر منحنی یادگیری مبتدیان تأثیر می گذارد.

- توسعه دهندگان درک پیچیدگی های JSX را در حین شروع با فریم ورک دشوار می دانند

- فقط راه حل های فرانت اند را ارائه می دهد


شماره 2 Angular

Angular تنها فریم ورکی است که بر اساس TypeScript در این لیست است. Angular که در سال 2016 رسماً راه اندازی شد، توسط گوگل توسعه یافت تا فاصله بین نیازهای روزافزون فناوری و مفاهیم متداول که نتایج را نشان می داد، برطرف کند.

Angular با ویژگی اتصال دو طرفه داده منحصر به فرد است. این بدان معناست که بین مدل و نمای همگام سازی زمان واقعی وجود دارد. جایی که هرگونه تغییر در مدل بلافاصله بر روی نما منعکس می شود و بالعکس.

اگر پروژه شما شامل ساخت برنامه های تلفن همراه یا وب است، Angular عالی است! علاوه بر این، شما همچنین می توانید از این فریم ورک برای توسعه برنامه های چند صفحه ای و همچنین برنامه های وب مترقی استفاده کنید. شرکت هایی مانند BMW، Xbox، Forbes، Blender و دیگران برنامه هایی را که با Angular ساخته شده اند، مستقر می کنند.

در مقایسه با React، یادگیری Angular آسان نیست. اگرچه اسناد بیشماری در دسترس است، اما خواندن آنها بسیار پیچیده یا گیج کننده است.

مزایا:

- عملکرد داخلی برای به روز رسانی تغییرات ایجاد شده در مدل به نما و برعکس

- مقدار کد را کاهش می دهد زیرا اکثر ویژگی های برجسته مانند اتصال داده های دو طرفه به طور پیش فرض ارائه می شوند

- با تعریف عناصر خارجی، اجزا را از وابستگی ها جدا می کند

- اجزاء قابل استفاده مجدد هستند و مدیریت آنها با استفاده از تزریق وابستگی آسان است

- جامعه گسترده ای برای یادگیری و پشتیبانی دارد

معایب:

- از آنجایی که Angular یک راه حل کامل است، راه های متعددی برای انجام کار وجود دارد، بنابراین منحنی یادگیری تندتر است. با این حال، جامعه بزرگ Angular یادگیری مفاهیم و فناوری را برای زبان آموزان جدید آسان می کند

- برنامه های پویا گاهی اوقات به دلیل ساختار پیچیده و اندازه زیاد عملکرد خوبی ندارند


شماره 3 Vuejs

Vue امروزه یکی از محبوب ترین فریم ورک های فرانت اند است، یک فریم ورک ساده و سر راست. برای از بین بردن پیچیدگی های توسعه دهندگان Angular خوب است. اندازه آن کوچکتر است و دو مزیت عمده را ارائه می دهد-DOM بصری و مبتنی بر جزء. همچنین یک اتصال دو طرفه است.

Vue همه کاره است و به شما در انجام چندین وظیفه کمک می کند. از ساختن برنامه های وب و برنامه های تلفن همراه گرفته تا برنامه های کاربردی وب پیشرفته. می تواند هر دو فرایند ساده و پویا را به راحتی اداره کند.

اگرچه برای بهینه سازی عملکرد برنامه و مقابله با پیچیدگی ها ساخته شده است، اما در بین غول های بازار محبوبیت چندانی ندارد. با این حال، Alibaba، 9gag، Reuters، Xiaomi از کاربران این فریم ورک هستند.

مزایا:

- مستندات گسترده و مفصل

- سینتکس ساده برنامه نویسان با پس زمینه جاوا اسکریپت به راحتی می توانند با Vuejs شروع به کار کنند

- انعطاف پذیری در طراحی ساختار برنامه 

- پشتیبانی از تایپ اسکریپت 

معایب:

- عدم ثبات در قطعات

- جامعه نسبتاً کوچک 

- مانع زبانی با افزونه ها و اجزای سازنده (اکثر افزونه ها به زبان چینی نوشته شده اند)


شماره 4 jQuery

jQuery که در سال 2006 معرفی شد، یکی از قدیمی ترین فریم ورکهای پیش رو است. علیرغم تاریخ راه اندازی، آنچه آن را برجسته می کند ارتباط آن حتی در دنیای فناوری امروز است. jQuery نه تنها سادگی و سهولت استفاده را ارائه می دهد، بلکه نیاز به نوشتن کدهای جاوا اسکریپت گسترده را نیز به حداقل می رساند.

به لطف وجود آن برای سالها، یک جامعه jQuery قابل توجه برای راه حلها وجود دارد.

در اصل، jQuery برای دستکاری CSS، DOM و بهینه سازی عملکرد و تعامل وب سایت استفاده می شود. 

اگرچه ما نتوانستیم برنامه های تلفن همراه را با jQuery بسازیم، اما پیشرفت های اخیر در jQuery Mobile، مرزهای استفاده را گسترش داده است. علاوه بر این، توسعه اخیر در این فریم ورک توسعه دهندگان را قادر می سازد تا برنامه های تلفن همراه بومی را با سیستم UI مبتنی بر HTML5-jQuery Mobile بسازند. علاوه بر این، jQuery با مرورگر سازگار است و از هر مرورگری که قصد استفاده از آن را دارید پشتیبانی می کند.

مزایا:

- DOM برای افزودن یا حذف عناصر قابل انعطاف است

- ارسال درخواست های HTTP ساده شده است 

- محتوای پویا را تسهیل می کند

معایب :

- توانایی کار نسبتاً کند 

- بسیاری از جایگزین های پیشرفته به غیر از jQuery در دسترس هستند 

- API های مدل شیء سند منسوخ شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد