طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی اپلیکیشن - جاوا یا کاتلین؟


توسعه دهندگان جدید اندروید می خواهند بدانند که برای ساختن برنامه های مدرن اندروید باید چه زبانی را یاد بگیرند. تیم های توسعه می خواهند مطمئن باشند که کاتلین تأثیر منفی بر عملکرد برنامه، توانایی استخدام مهندسین واجد شرایط یا بهره وری کلی توسعه دهنده آنها نخواهد داشت. 

 

 

برای کمک به تصمیمات شما، لیستی از سوالات متداول درباره کاتلین یا جاوا برای توسعه اندروید را گردآوری کرده ایم.

سوالات متداول درباره کاتلین یا جاوا برای توسعه اندروید


کدام یک برای توسعه اندروید بهتر است؟ جاوا یا کاتلین؟

کاتلین زبان ترجیحی برای توسعه اندروید در سال 2021 است. از هر دو جاوا و کاتلین می توان برای ساخت برنامه های مفید و کارآمد استفاده کرد. اما کتابخانه ها، ابزارها، اسناد و منابع یادگیری گوگل همچنان از اولین رویکرد کاتلین استفاده می کنند. که آن را به زبان بهتری برای اندروید تبدیل می کند.


آیا گوگل کاتلین را برای توسعه اندروید توصیه می کند؟

بله. گوگل به توسعه دهندگان توصیه می کند ساختن برنامه های اندرویدی را با کاتلین شروع کنند و اولین رویکرد کاتلین را در توسعه مدرن اندروید اتخاذ کرده اند. بسیاری از کتابخانه های اندروید جت پک یا به طور کامل در کاتلین نوشته شده اند، یا از ویژگی های زبان کاتلین مانند کورتین پشتیبانی می کنند.


چه زمانی گوگل شروع به پشتیبانی از کاتلین برای اندروید کرد؟

گوگل پشتیبانی رسمی اندروید خود را از کاتلین در گوگل I/O در سال 2017 اعلام کرد.


چه زمانی کاتلین زبان رسمی اندروید شد؟

گوگل اولین رویکرد کاتلین فعلی خود را در زمینه اندروید در گوگل I/O در سال 2019 اتخاذ کرد.


آیا جاوا هنوز برای توسعه اندروید استفاده می شود؟

بله، کاملا. جاوا هنوز 100٪ توسط گوگل برای توسعه اندروید پشتیبانی می شود. امروزه اکثر برنامه های اندرویدی ترکیبی از کد جاوا و کد کاتلین دارند. توسعه دهندگان می توانند همان عملکردی که با کاتلین دارند را با جاوا بسازند.


آیا اندروید پشتیبانی از جاوا را متوقف می کند؟

بعید است که اندروید به زودی پشتیبانی از جاوا را متوقف کند. اندروید SDK هنوز بیشتر به زبان جاوا نوشته شده است. اکثر برنامه های اندروید هنوز جاوا دارند. سیستم عامل اندروید بر روی یک ماشین مجازی جاوا ساخته شده است. دور شدن کامل از جاوا نشان دهنده یک تغییر مهم در اکوسیستم اندروید است.


آیا کاتلین جایگزین جاوا شده است؟

خیر. کاتلین کاملاً جایگزین جاوا نخواهد شد. جاوا احتمالاً برخی از بازارهای مشترک خود را به کاتلین در اکوسیستم اندروید از دست خواهد داد. اما جاوا همچنان یکی از پرکاربردترین زبان های برنامه نویسی در جهان است. در حالی که جاوا برای اندروید همچنان محدود به جاوا نسخه 8 است، فراتر از اندروید، جاوا به سرعت در حال پیشرفت است و بسیاری از ویژگی های سایر زبانهای برنامه نویسی مدرن را در اختیار دارد. از جمله کاتلین.


آیا کاتلین برای توسعه اندروید کافی است؟

بله. شما می توانید برنامه های اندرویدی را فقط با استفاده از کاتلین بسازید. با تمرکز بیشتر اسناد، ابزارها و کتابخانه ها بر روی کاتلین، ساخت برنامه ها به طور انحصاری با کاتلین حتی ساده تر خواهد شد.


آیا باید جاوا یاد بگیرم یا کاتلین برای اندروید؟

ابتدا باید کاتلین را یاد بگیرید. اگر برای شروع به توسعه برنامه های اندرویدی مجبور شوید بین یادگیری جاوا یا کاتلین یکی را انتخاب کنید، اگر کاتلین را می شناسید با استفاده از ابزارهای فعلی و منابع یادگیری اوقات راحت تری خواهید داشت. اگر از قبل جاوا را می دانید و می خواهید روی یادگیری اندروید تمرکز کنید، می توانید یادگیری کاتلین را به نفع تمرکز روی اندروید SDK موکول کنید.


آیا می توانم کاتلین را بدون دانستن جاوا یاد بگیرم؟

بله. اگرچه دانستن جاوا یا هر زبان برنامه نویسی این کار را آسانتر می کند، اما به لطف مواردی مانند تایپ ایستا، استنباط نوع و منابع فراوانی و پشتیبانی از IDE قوی، کاتلین یک زبان اول عالی است.


آیا کاتلین از جاوا راحت تر است؟

بسیاری از آنها یادگیری و نوشتن کاتلین را آسان تر از جاوا می دانند. موارد مختلفی از جمله نحو مختصر کاتلین، استنباط نوع، قابلیت انعطاف پذیری صریح و کتابخانه استاندارد گسترده در این تجربه نقش دارند.


آیا می توانم بدون شناخت کاتلین به عنوان یک توسعه دهنده اندروید شغل پیدا کنم؟

بله، اما کاتلین در حال تبدیل شدن به مهارت روزافزونی برای استخدام مدیرانی است که به دنبال توسعه دهندگان واجد شرایط هستند. موقعیت شغلی برای هر دو زبان جاوا و کاتلین به یک اندازه میباشد. همانطور که پایگاه های کد، تیم ها، کتابخانه ها و گوگل به حرکت خود به سمت کاتلین ادامه می دهند، انتظار می رود کاتلین به مهارت مهمی برای مشاغل توسعه دهنده اندروید تبدیل شود.


آیا کاتلین سریعتر از جاوا است؟

نه. در زمان اجرا، عملکرد زبانها بسیار شبیه است. در زمان کامپایل، کاتلین نسبت به جاوا سرعت کمتری دارد. میزان کندی به عوامل مختلفی مانند استفاده از پردازنده های حاشیه نویسی و وجود مجموعه های متنوع جاوا و کاتلین بستگی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد