طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت - تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فول استک


توسعه دهنده فول استک به یکی از پرطرفدارترین موقعیت ها در حوزه فناوری تبدیل شده است. رونق در این منطقه منجر به رشد قارچ مراکز آموزشی تحت وب شده است که به افراد کمک می کند تا تبدیل به یک توسعه دهنده کامل شوند. برخی از این مراکز همچنین از کارآموزان برای دریافت مشاغل کد نویسی در پایان دوره پشتیبانی می کنند.

 

توسعه دهنده فول استک کیست؟

یک برنامه نویس ماهر در کد نویسی قسمتهای جلویی و پشتیبان برنامه وب، توسعه دهنده وب فول استک نامیده می شود.

فرانت اند

این بخشی از برنامه وب است که کاربر می بیند و از آن استفاده می کند.

بک اند

اینها بخشهایی از برنامه هستند که در پشت صحنه عمل می کنند و دستورات صادر شده توسط کاربر را اجرا می کنند. این معمولاً شامل موارد زیر است:

- فرآیندهای منطقی

- فرآیندهای مربوط به پایگاه داده

- اعتبار سنجی کاربران

- پیکربندی سرور

انتظار نمی رود که یک توسعه دهنده فول استک در همه زمینه های مربوط به حاشیه و پشتیبان متخصص باشد. فرد باید در تمام فناوری های درگیر آگاهی داشته باشد و باید بتواند فرآیندهای رخ داده در کل برنامه را درک کند.

با رعایت چند مرحله ساده، می توانید یک توسعه دهنده فول استک شوید، مانند:


1. زبانهای برنامه نویسی لازم را بیاموزید

یک توسعه دهنده کامل باید فن آوری های زیر را بداند:

HTML/CSS

وب بر اساس این فناوری ها ساخته شده است. HTML ابزاری است که به توسعه دهندگان کمک می کند تا محتوا را وارد یک وب سایت کنند و CSS یک ابزار طراحی است که برای تغییر ظاهر برنامه های وب استفاده می شود. هر دو ابزار ضروری برای توسعه دهندگان فول پشته هستند و در همه دوره ها، چه بصورت آنلاین و چه به صورت حضوری آموزش داده می شوند.

جاوا اسکریپت

این مورد برای هر توسعه دهنده فول استک ضروری است. این را می توان در هر دو فرایند فرانت و بک استفاده کرد. مرورگرها بر روی آن ساخته شده اند و از جاوا اسکریپت می توان به عنوان زبان سمت سرور نیز استفاده کرد.

فناوری های پشتیبان

پس از تسلط بر HTML/CSS و جاوا اسکریپت، باید حداقل یک زبان را که برای کدگذاری فرایندهای پشتیبان استفاده می شود، بیاموزید. توابعی که در پشت برنامه وب کاربرد دارند عبارتند از عملیات پایگاه داده، اعتبارسنجی کاربر و عملیات منطقی.

هر دوره ای، چه آنلاین و چه غیر آن، اغلب فناوری پشتیبان را به شما آموزش می دهد - PHP، جاوا، پایتون یا SQL. یادگیری یکی از زبانها کافی است اما باید به آن تسلط داشته باشید.

2. اصلاح دانش

برای درک مفاهیم پیچیده، باید در مورد اصول اولیه مطمئن باشید. جاوا اسکریپت و HTML/CSS پایه توسعه وب را تشکیل می دهند. برای هر مبتدی، باید همه جنبه های این فناوری ها را روشن کنید. دانشتان را امتحان کنید. صفحات وب آزمایشی ایجاد کنید و مفاهیم آموخته شده را به کار بگیرید. جاوا اسکریپت را می توان در 99 درصد از همه برنامه های وب یافت. در استفاده از آن مسلط شوید.

دانش مفاهیم برنامه نویسی می تواند به بهبود مهارت های برنامه نویسی کمک کند. برخی از نظریه ها یا دانش هایی که قبل از پیشرفت باید کسب کنید عبارتند از:

1. سرورها و عملکرد آنها

2. شبکه ها و تفاوت های ظریف آنها

3. محیط های میزبانی وب

4. الگوریتم ها و فرمول بندی آنها

5. ساختار داده ها (انواع، خواص و کاربرد)

6. فناوری های برنامه نویسی

7. پایگاه های داده و مدیریت آنها

شما باید بتوانید قسمت های مختلف برنامه را با هم ترکیب کرده و از قسمت ها یک کل ایجاد کنید. برای این کار، باید نحوه عملکرد هر قسمت، نقش آن در طرح بزرگتر و نحوه اتصال یک قسمت به قسمت دیگر را درک کنید.


3. با همه فن آوری ها آشنا شوید اما در یکی از آنها مهارت داشته باشید

با گسترش دامنه تمایل خود، متوجه خواهید شد که چیزهای بیشتری برای آموختن نسبت به آنچه که ممکن است داشته باشید وجود دارد. اکثر برنامه نویسان شکست می خورند زیرا سعی می کنند چیزهای زیادی را بیاموزند. نیازی به چنین تلاشهایی نیست. به یکی تسلط داشته باشید و بقیه را درک کنید. نحوه کار در آنها را بیاموزید و این باید به اندازه کافی خوب باشد.

با افزایش تجربه، سهولت شما در استفاده از فناوری ها نیز بهبود می یابد. برای تخصص در یک فناوری تلاش کنید. فناوری را انتخاب کنید که در بین مشتریان محبوب باشد. این امر به شما کمک می کند تا به طور موثر با دیگران در این زمینه رقابت کنید و کارهای برجسته ای تولید کنید. و با رشد اقتصادی این کشور با مالیات کمتر، شما باید شغلی روشن پیش رو داشته باشید و در صورت تمایل بتوانید ایالت های دیگر را جابجا کنید.


4. یک دوره را بگذرانید

حتی بهترین افرادی که آماده هستند باید مایل به یادگیری چیزهای جدید باشند تا همچنان مرتبط باشند. فناوری های جدید اغلب به این تهاجم می پیوندند، هیچ کس همه چیز را نمی داند. یک توسعه دهنده فول استک باید در جریان این تغییرات قرار گیرد. گذراندن دوره های آنلاین یا مجازی راهی آسان برای افزایش مهارت است.

یک احتیاط: از دوره های پرهزینه ای که وعده آموزش همه چیز را در عرض چند ساعت می دهند، خودداری کنید.


5. در معرض دید واقعی قرار بگیرید

چالش برانگیزترین بخش این فرآیند زمانی است که شما از تمام فن آوری های لازم-HTML/CSS، جاوا اسکریپت، برنامه نویسی پشتیبان، پایگاه های داده و HTTP/REST-درک کاملی داشته باشید. دانش نظری را می توان با خواندن مطالب آنلاین به دست آورد، اما برای درک درست معماری برنامه، باید یک برنامه وب واقعی را پیاده سازی کنید. کار با تیم راه ایده آل برای انجام این کار است، همچنین می توانید یک برنامه را به تنهایی توسعه دهید. این تمرین، نمای عملی بسیار ضروری را به مجموعه ابزارهای فناوری توسعه دهندگان کامل اضافه می کند. ممکن است چند شرکت بر درخواست متقاضی دارای مدرک علوم رایانه برای درخواست این موقعیت اصرار داشته باشند، اما اکثر شرکتها از تحصیل چشم پوشی می کنند در صورتی که داوطلب بتواند توانایی های لازم برای کد نویسی را به نمایش بگذارد.

6. تکالیف اضافی را انجام دهید

به پروژه های اضافی در شرکت خود بپیوندید که بر روی فناوری های خارج از تخصص شما کار می کنند. به این ترتیب شما مهارت خود را افزایش داده و ارزش بیشتری به سازمان خود اضافه خواهید کرد. اکثر شرکتها از این نوع ابتکارات قدردانی خواهند کرد.


آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست

در ابتدا، سفر برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فول استک ممکن است هرکولی به نظر برسد. اما تجربه، فرایند را آسان تر می کند. ارتقاء مداوم مجموعه مهارت های شما آنطور که در ابتدا به نظر می رسد دلهره آور نیست. علاوه بر این، درک همه جنبه های یک پروژه شما را به یک بخش ضروری از شرکت یا بخش شما تبدیل می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد