طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن - برنامه تحت وب یا وب سایت


با انتخاب بین یک برنامه تحت وب و یک وب سایت، ممکن است تعجب کنید که تفاوت دقیق در چیست. در یک نقطه، ممکن است به نظر برسد که هیچ تفاوتی وجود ندارد. تعاریف بحث برانگیز است و گاهی اوقات با هم تداخل دارند. هر دو وب سایت و برنامه های تحت وب در مرورگرها اجرا می شوند، هر دو نیاز به دسترسی به اینترنت دارند. هر دو دارای یک قسمت جلویی و پشتی هستند که به یک زبان برنامه نویسی نوشته شده اند. علاوه بر این، هر دو دارای ویژگی هایی مانند تعاملی، یکپارچگی و احراز هویت هستند.

 

 

با این وجود، ما معتقدیم که تفاوت "برنامه تحت وب در مقابل وب سایت" نه تنها وجود دارد بلکه برای درک واضح زمانی که به دنبال راه حل آنلاین برای تجارت خود هستید، بسیار حیاتی است. توسعه وب اپلیکیشن با توسعه یک وب سایت تفاوت قابل توجهی دارد. بنابراین بیایید تا مشخص کنیم و دریابیم که این نرم افزارهای وب چه چیزی را متمایز می کند و کدام گزینه برای شما بهتر است.


تفاوت را درک کنید

چندین نکته وجود دارد که بین وب سایت و یک برنامه تحت وب مرز ایجاد می کند.

 تعامل

اولین نکته برای شروع تمایز "برنامه تحت وب در مقابل وب سایت" تعامل است. یک وب سایت محتوای بصری و متنی ارائه می دهد که کاربر می تواند ببیند و بخواند، اما به هیچ وجه بر آن تأثیر نگذارد. در مورد یک برنامه تحت وب، کاربر نه تنها می تواند محتوای صفحه را بخواند بلکه می تواند داده های این صفحه را نیز دستکاری کند. این تعامل به صورت محاوره ای شکل می گیرد. کاربر روی دکمه ای کلیک می کند یا فرم را ارسال می کند و از صفحه پاسخ می گیرد. این پاسخ ممکن است به شکل بارگیری سند، چت آنلاین، پرداخت الکترونیکی و موارد دیگر باشد.

یک مثال گویا از تعامل برنامه های تحت وب یک برنامه بانکی آنلاین است که معاملات را بر اساس ورودی مشتری انجام می دهد. عملکردهای مشابهی را می توان در یک فروشگاه آنلاین یافت که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد از طریق فهرست جستجو کرده و اقلام را فوراً خریداری کنند. شبکه های اجتماعی مثال قابل توجه دیگری است. آنها کاربران را از طریق چت ها و بسترهای وبلاگی به هم متصل می کنند. محتوای خوراکی را بر اساس ترجیحات کاربران ایجاد می کنند و امکان اشتراک گذاری محتوا تقریبا نامحدود را فراهم می آورند. مگر اینکه از برنامه های کوچک داخلی آنها برای سرگرمی کاربران صحبت کنند.

مشکل این است که امروزه به ندرت می توان با وب سایتی بدون اشاره به تعامل روبرو شد. وب سایت های مدرن معمولاً شامل عناصر کوچک برنامه تحت وب هستند. به عنوان مثال، وب سایت یک رستوران ممکن است دارای یک ویجت Google Maps باشد که مسیری را به این رستوران نشان می دهد. با این حال، در مورد وب سایت ها، تعادل بین محتوای اطلاعاتی و تعاملی به سمت قبلی تغییر می کند. یک وب سایت معمولی دارای عناصر تعاملی بسیار کمتری نسبت به محتوای اطلاعاتی است. کاربر معمولاً بیشتر وقت خود را صرف خواندن، مشاهده یا گوش دادن به وب سایت می کند. در مورد برنامه های تحت وب وضعیت برعکس است، زیرا عملکرد اصلی آنها بر اساس تعامل است.

ادغام

ادغام به معنای گردآوری اجزای مختلف برای ایجاد یک سیستم جامع تر است. هر دو وب سایت و برنامه های تحت وب می توانند با سایر نرم افزارها ادغام شوند. با این وجود، ادغام، بیشتر برای برنامه های تحت وب معمول است. زیرا عملکرد پیچیده آنها اغلب مستلزم تعامل با سیستم های اضافی است.

ادغام یک برنامه تحت وب تجاری (مثلاً یک فروشگاه الکترونیکی) با یک سیستم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) را در نظر بگیرید. CRM تمام داده های مشتریان را در یک مکان ذخیره می کند و دسترسی آسان به آنها را برای کارکنان فراهم می کند. ادغام امکان جمع آوری خودکار داده های کاربر برنامه تحت وب و ذخیره آنها در CRM را فراهم می آورد. به این ترتیب، تیم شما به مجموعه کاملی از داده ها در مورد مشتریان، سوالات، ارتباطات و بازخورد آنها دسترسی پیدا می کند. این امر امکان بررسی رفتار مشتری و عادات خرید و همچنین تسویه سریع مطالبات آنها را فراهم می کند. علاوه بر این، هرگونه تغییر در داده های مشتری بلافاصله در CRM منعکس می شود. همواره با ترجیحات مشتری خود به روز باشید، نرخ خرابی را کاهش داده و فروش را افزایش می دهید.

همچنین می توان یک وب سایت را با CRM ادغام کرد. این به کاربران امکان می دهد محتوای شخصی سازی شده تری را در اختیار آنها قرار دهند. با این حال، برای یک وب سایت، این ویژگی به ندرت اجرا می شود.

احراز هویت

احراز هویت روشی است که شامل ورود نام کاربری و رمز عبور کاربر برای دسترسی به سیستم می شود. این برای نرم افزار وب ضروری است که به اطلاعات شخصی نیاز دارد. حساب های کاربری باید محافظت شوند تا از دسترسی غیرمجاز و نشت داده های حساس جلوگیری شود.

برنامه های تحت وب عمدتا نیاز به احراز هویت دارند، زیرا دامنه وسیع تری از گزینه ها را نسبت به وب سایت ها ارائه می دهند. نمونه ای از شبکه های اجتماعی را در نظر بگیرید. هنگام ثبت نام، یک حساب ایجاد می کنید و یک شماره شناسایی منحصر به فرد دریافت می کنید. اگر نام کاربری و رمز عبور شما ضعیف باشد، سیستم به شما هشدار می دهد. اگر آنها را بدون تغییر بگذارید، ممکن است هکرها به حساب شما برسند و اطلاعات شما را بدزدند. همچنین با ایمیل های ناخواسته تحت نام شما کاربران دیگر را تحریک کنند.

احراز هویت برای وب سایت های اطلاعاتی اجباری نیست. ممکن است به کاربر پیشنهاد شود که برای دسترسی به گزینه های اضافی که برای بازدیدکنندگان وب سایت ثبت نشده در دسترس نیست، ثبت نام کند. به عنوان مثال، ممکن است اخبار و مقالات ویژه در یک وب سایت خبری را بدون زحمت برای ثبت نام مشاهده کنید. با این حال، اگر می خواهید نظر بگذارید، باید وارد شوید. به این ترتیب، کاربران هویت خود را تأیید می کنند و به سیستم اجازه می دهد تا اسپمرها را مسدود کند.

همانطور که می بینید، ممکن است هر دو وب سایت و برنامه های تحت وب احراز هویت کنند. با این حال، برای برنامه های تحت وب، به دلایل امنیتی اجباری است.


برنامه های تحت وب با نامهای خاص

برنامه های تحت وب با نامهای خاصی وجود دارد که ممکن است قبلاً برای شما آشنا باشند:

پورتال های وب

پورتال محیطی برای ادغام برنامه های متنوع و محتوای مختلف است. این امکان پیکربندی محتوا را فراهم می کند و تجربه کاربر شخصی را ارائه می دهد، به این معنی که کاربر فقط محتوای متناسب با نیاز خود را دریافت می کند.

به عنوان مثال، یک درگاه وب بانکی را در نظر بگیرید. ممکن است پیوندهایی به اطلاعات حساب، پرداخت قبض و سپرده ها ارائه دهد. هر یک از آنها یک برنامه تحت وب است، اما از مرکز  (پورتال وب) قابل دسترسی است.

فروشگاه های آنلاین

فروشگاه آنلاین (یا فروشگاه الکترونیکی) برنامه ای است که برای فروش کالا یا خدمات از طریق اینترنت استفاده می شود. این فرایند به شرح زیر است: مشتری یک محصول را انتخاب می کند و برای سفارش آن روی دکمه کلیک می کند. سپس، سیستم دستور را پردازش می کند.  

یکی از ویژگی های یک فروشگاه آنلاین، توانایی کاربران در پرداخت آنلاین است. برای پرداخت آنلاین، کاربر باید شماره کارت اعتباری خود را، و در برخی موارد، مشخصات گذرنامه، ایمیل یا شماره تلفن خود را ارائه دهد. برای ایمن سازی معامله، کاربر باید مجاز باشد.

به چه کسی نیاز دارید: توسعه دهندگان وب سایت یا توسعه دهندگان برنامه های تحت وب

هنگام تصمیم گیری در مورد استخدام متخصصان، ابتدا باید نیازهای تجاری خود را در نظر بگیرید. اگر به یک وب سایت نیاز دارید، نه یک برنامه تحت وب، یک استودیوی وب کوچک ممکن است بهترین انتخاب باشد. چنین شرکتی می تواند یک وب سایت منحصر به فرد و زیبا به شما ارائه دهد، جایی که می توانید اطلاعات مربوط به شرکت خود را در آن نمایش دهید. با این وجود، بعداً، ممکن است تصمیم بگیرید برنامه های تحت وب را به وب سایت خود اضافه کنید، و این ممکن است نیاز به کمک واجد شرایط بیشتری داشته باشد.

اگر به یک برنامه تحت وب نیاز دارید، نه یک وب سایت، به توسعه دهندگان برنامه تحت وب مراجعه کنید. این متخصصان معمولاً مهارتهای توسعه گسترده ای دارند و قادر به اجرای طیف وسیع تری از عملکردها هستند. بنابراین، اگر به تعامل شدید، ادغام با سایر سیستم های شرکتی و سطح امنیتی درجه یک نیاز دارید، شرکت هایی را که توسعه برنامه های تحت وب ارائه می دهند انتخاب کنید.

هنگام انتخاب بین توسعه دهندگان وب سایت و برنامه های تحت وب، اهداف تجاری، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، مشتریان و سایر عوامل را در نظر داشته باشید. اطمینان حاصل کنید که متخصصان دارای صلاحیت لازم هستند تا حضور آنلاین شما را مطابق نیازهای شما تنظیم کنند. 

        

حرف آخر

در حال حاضر، هنگامی که تفاوت "برنامه تحت وب در مقابل وب سایت" را درک کرده اید، درک این که کدام راه حل آنلاین با نیازهای کسب و کار شما مطابقت دارد، برای شما آسان تر است. اگر می خواهید صفحه وب شما بیشتر اطلاعات را نمایش دهد، وب سایت را انتخاب کنید. اگر به تعامل با کاربران و قابلیت های اضافی مانند توانایی انجام معاملات آنلاین نیاز دارید، یا می خواهید از یکپارچگی با سیستم های اضافی و سطح حفاظت امنیتی بالا به طور فعال بهره مند شوید، به نفع شماست که برنامه های تحت وب را انتخاب کنید. فقط مطمئن شوید که ابتدا همه جوانب مثبت و منفی را بسنجید، نه اینکه فقط کورکورانه از روندها پیروی کنید. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد