طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن - طراحی تجربه کاربری


طراحی تجربه کاربر (UX) یعنی طراحی فرآیندی برای ایجاد محصولاتی که تجربیات معنی دار و مرتبط را به کاربران ارائه می دهند. این شامل طراحی کل فرآیند به دست آوردن و ادغام محصول، از جمله جنبه های نام تجاری، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد است. 

 

 

کاری که طراحان UX انجام می دهند فراتر از طراحی UI است.

"طراحی تجربه کاربر" اغلب با عبارت "طراحی رابط کاربری" به جای یکدیگر استفاده می شود. با این حال، در حالی که قابلیت استفاده و طراحی رابط کاربر (UI) جنبه های مهم طراحی UX هستند و زیرمجموعه هایی از آن هستند. طراحی UX مجموعه وسیعی از مناطق دیگر را نیز شامل می شود. یک طراح UX به کل فرآیند به دست آوردن و ادغام یک محصول از جمله جنبه های مارک تجاری، طراحی، قابلیت استفاده و عملکرد مربوط می شود. این داستانی است که قبل از اینکه دستگاه حتی در دست کاربر باشد آغاز می شود.

محصولاتی که تجربه کاربری بسیار خوبی را ارائه می دهند (به عنوان مثال، آیفون) نه تنها با توجه به مصرف یا استفاده از محصول بلکه با کل فرآیند به دست آوردن، تملک و حتی عیب یابی آن نیز طراحی می شوند. به همین ترتیب، طراحان UX فقط در ایجاد محصولات قابل استفاده تمرکز ندارند. ما روی جنبه های دیگر تجربه کاربر مانند لذت، کارایی و سرگرمی نیز تمرکز می کنیم. در نتیجه، هیچ تعریف واحدی از یک تجربه کاربری خوب وجود ندارد. در عوض، یک تجربه کاربری خوب تجربه ای است که نیازهای کاربر خاص را در زمینه خاصی که وی از محصول استفاده می کند، برآورده کند.


چراها، چگونه ها و چه چیزهای طراحی رابط کاربری

به عنوان یک طراح UX، شما باید بدانید چرا، از چه چیزی و چگونه از محصول استفاده میشود. چرا انگیزه های کاربران از پذیرش یک محصول بیشتر می شود. خواه مربوط به کاری باشد که می خواهند با آن انجام دهند یا به ارزش ها و دیدگاه هایی که کاربران با مالکیت و استفاده از محصول مرتبط میباشند. آنچه به کارهایی که مردم می توانند با یک محصول انجام دهند و به عملکرد آن اشاره دارد. سرانجام، طراحی قابلیت ها به چه روشی در دسترس و از نظر زیبایی شناسی دلپذیر واقع می شود. طراحان UX برای ایجاد محصولی که کاربران بتوانند با آن تجارب معنی داری ایجاد کنند، با چراهای قبل از تعیین و سپس در نهایت با چگونه شروع می کنند. در طراحی تجربه کاربری، شما باید اطمینان حاصل کنید که محصول از طریق دستگاه موجود ارائه می شود و یک تجربه روان را ارائه میدهد.


طراحی UX کاربر محور است

از آنجا که طراحی UX کل تجربه کاربر را شامل می شود پس یک زمینه چند رشته ای است. طراحان UX از زمینه های مختلفی مانند طراحی بصری، برنامه نویسی، روانشناسی و طراحی تعاملی ایده میگیرند. طراحی برای کاربران انسانی نیز به این معنی است که شما باید با دامنه افزایش یافته کار کنید. دسترسی و بسیاری از محدودیتهای جسمی بالقوه کاربران مانند خواندن متن کوچک وظایف معمول یک طراح UX متفاوت است. اما اغلب شامل تحقیقات سمت کاربر، طراحی فریم ها و نمونه های اولیه تعاملی و همچنین آزمایش طرح هاست. این وظایف می تواند از یک سازمان به سازمان دیگر بسیار متفاوت باشد. اما آنها همیشه از طراحان می خواهند که طرفدار کاربران باشند و نیازهای کاربران را در مرکز تمام تلاش های طراحی و توسعه قرار دهند. همچنین به همین دلیل است که اکثر طراحان UX به نوعی در فرآیند کار کاربر محور کار می کنند و تلاش های آگاهانه خود را تا زمانی که به تمام موضوعات مربوطه و نیازهای کاربر به صورت بهینه پرداختند، ادامه میدهند.


طراحی تجربه کاربری یک فرایند تکرار شونده است که در آن شما درک درستی از کاربران و زمینه آنها به عنوان نقطه شروع برای طراحی و توسعه خود میابید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد