طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت - توسعه سفارشی یا سیستم مدیریت محتوا؟


چه بخواهید وب سایت خود را تعمیر اساسی کنید یا آن را از ابتدا ایجاد کنید، سوالی وجود دارد که باید همیشه از خود بپرسید: آیا می خواهید به سمت توسعه سفارشی یا CMS استاندارد بروید؟ اگر می خواهید بدانید گزینه بهتر چیست، خواندن این مقاله مناسب شماست. 
 
  
در مورد شروع یک پروژه طراحی سایت یا توسعه وب جدید، چندین نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا تعیین کنید آیا باید آن را با استفاده از توسعه سفارشی انجام دهید یا می توانید با استفاده از سیستم مدیریت محتوا کنار بیایید. از جمله موارد عملی قابل بررسی، تجارت، بازاریابی، نیازهای سیستم و موارد دیگر است. هنگامی که نیازهای خود را روشن کردید، وقت آن است که تصمیم بگیرید که آیا باید به دنبال یک سیستم سفارشی بروید یا اینکه تمایل بیشتری به استفاده از یک سیستم از پیش تنظیم شده با استفاده از CMS استاندارد دارید. بنابراین، مهم است که شما درک کنید که مزایا و معایب هر یک از این گزینه ها چیست.

انواع سیستم مدیریت محتوا (CMS)
CMS استاندارد
نرم افزار قبلا طراحی شده است که دارای یک رابط کاربری از پیش تعریف شده و برخی از ویژگی پایه است. این CMS تمایل دارد که درجه خاصی از شخصی سازی را برای کاربر فراهم کند تا بتواند آن را با نیازهای خود سازگار کند. با این حال، محدودیت های قابل توجه‌تری وجود دارد.

CMS سفارشی
که اساسا از ابتدا ساخته شده است. ما در اینجا می گوییم "اساساً" زیرا آنها به طور معمول با استفاده از چارچوب های منبع باز (کتابخانه های کد) ساخته می شوند که سایر متخصصان برای استفاده و بهینه سازی زمان، برای دیگران ایجاد کرده اند. به این ترتیب، توسعه دهنده می تواند یک وب سایت سفارشی ایجاد کند که 100٪ متناسب با نیازهای اصلی هر مشتری باشد.

وب سایت سفارشی بهتر است یا سیستم مدیریت محتوا؟
من همیشه توسعه سفارشی را انتخاب می کنیم، زیرا انعطاف پذیری عالی دارد و یک مدل مقیاس پذیر است. با این حال، مواردی وجود دارد که CMS استاندارد می تواند یک راه حل مناسب باشد.

در هر صورت مولفه هایی وجود دارند که به شما در انتخاب راه حل مناسب کمک میکنند. در ادامه این مولفه ها را به اختصار توضیح خواهم داد.

قیمت
یکی از نگرانی های اصلی، قیمت است. درست است که توسعه سفارشی گران تر است. با وجود این، افراد تمایل دارند که با گذشت زمان سود بیشتری کسب کنند. چرا؟ این پروژه ها با توجه به نیازهای خاص کسب و کار انجام می شوند، این بدان معنی است که قابل تنظیم هستند. در مورد توسعه و بهبود سیستم عامل، دوام و انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بیشتری دارند. اگر آنچه ما دنبال آن هستیم صرفه جویی در وقت و استفاده از CMS استاندارد است، این امکان وجود دارد که با گذشت زمان، زمانی که تجارت ما رشد می کند، نیازهای دیگری نیز داشته باشیم.

زمان توسعه
در این راستا، با CMS استاندارد، ما در وقت زیادی صرفه جویی می کنیم، زیرا تعداد زیادی پلاگین داریم که به ما امکان می دهد آنها را به سرعت در پروژه خود اضافه کنیم. این واقعیت که ما می توانیم از الگوهای از پیش تعیین شده استفاده کنیم، به ما امکان می دهد زمان تولید آنها را کاهش دهیم. از طرف دیگر، پروژه های توسعه سفارشی نیاز به کارهای قبلی دارند تا به یک ساختار ایده آل و طراحی بهینه برای مخاطبان هدف در صنعت خود برسند. این فرآیند می تواند مدت زمان لازم برای توسعه پروژه را افزایش دهد.

تجربه ی کاربر
این تصویر در هنگام جلب نظر کاربران و کسب فروش نقش بصری دارد. از نظر منطقی، توسعه سفارشی برای ایجاد یک تجربه کاربری رضایت بخش، از امکانات بیشتری برای ایجاد یک وب سایت بصری جذاب، استفاده آسان و کارآمد برخوردار است. در نهایت می توانیم انتظارات کاربران را پیش بینی کنیم و به عنوان مثال فرآیند خرید را متناسب با نیازهای آنها تطبیق دهیم.

بهینه سازی (SEO)
یکی دیگر از دلایل مراجعه به یک وب سفارشی این است که این سایت به موقعیت بهتر سئو در موتورهای جستجو کمک می کند. از آنجا که از ابتدا ایجاد شده است، تمام پیشرفت ها از تنظیمات اصلی موتورهای جستجو ناشی می شود. ما غالباً نادیده می گیریم که توسعه وب و سئو به طور همزمان انجام می شوند.

مقیاس پذیری
فقط شما می دانید که تجارت شما در چه مسیری قرار دارد و به وب سایتی نیاز دارید که بتواند همگام باشد. وب سایت های سفارشی بسیار مقیاس پذیر هستند و شما می توانید به مکانی که می خواهید بروید. این فقط به شما و توسعه دهنده شما بستگی دارد. با این حال، سیستم های استاندارد CMS محدودیت های بسیار بیشتری دارند و شما می توانید با تعجب بدانید که نرم افزار انتخابی به شما اجازه نمی دهد پیشرفت های مورد نیاز خود را در کسب و کار ایجاد کنید و هنگامی که می توانید این پیشرفت ها را انجام دهید، هزینه بسیار بالاتر از آن چیزی است که با توسعه سفارشی بوده اند.

کد تمیز
این چیزی است که به طور مکرر وارد معیارها نمی شود زیرا قابل مشاهده نیست. اما داشتن یک کد تمیز (کدی که درک و تغییر آن آسان است) می تواند بسیاری از کارها را در آینده برای شما آسان کند. به این دلیل است که اگر توسعه دهنده نتواند رمز اصلی را رمزگشایی کند، وقتی می خواهید در وب سایت خود تغییراتی ایجاد کنید یا آن را لمس کنید، کاری برای انجام این کار وجود ندارد. از این نظر، توسعه سفارشی از کد تمیز با عملکردی که مشتری نیاز دارد استفاده می کند. در مقابل، سیستم های استاندارد CMS تعداد زیادی کد غیرضروری را نصب می کنند که عملکرد را بدتر می کند و می تواند خطاهای سختی پیدا کند.

پلاگین ها و برنامه های افزودنی
راه حل های توسعه وب سفارشی از کتابخانه های شخص ثالث استفاده می کنند که باید با نیاز مشتری سازگار شوند. افزونه های استفاده شده در CMS استاندارد به شرکت هایی که آنها را توسعه داده اند بستگی دارد. این بدان معنی است که وابستگی زیادی به شرکت برای ارائه به روزرسانی های امنیتی وجود دارد که اطمینان حاصل می کند نمی توانند وب سایت ما را هک کنند.

امنیت
ضمانت های امنیتی بالاتری در یک وب سایت سفارشی در برابر حملات سایبری احتمالی وجود دارد. زیرا تولید کد سفارشی کمتر در دسترس هکرها است. همچنین بستن شما به همه سطوح امنیتی برای محافظت از محتوا و داده های مشتری به شما بستگی دارد. به نوبه خود، در CMS سفارشی، این جنبه در اختیار شرکتی است که نرم افزار افزونه ها را توسعه داده است و آنها همیشه همه اقدامات لازم یا موجود را به اطلاع عموم نمی رسانند.

کارایی
عملکرد یک وب سایت تجربه کاربر و قابلیت استفاده از آن را بهبود می بخشد. به همین دلیل این یک جنبه مهم دیگر است که باید در نظر گرفته شود. در توسعه وب سفارشی، ما نتایج بهتری می گیریم، زیرا فقط از کد لازم برای تأمین نیازهای پروژه استفاده می کند. همانطور که قبلاً گفتیم، با CMS استاندارد، کد کمتر تمیز است و بر عملکرد وب سایت تأثیر منفی می گذارد.

ادغام شخص ثالث
سیستم های پیشرو CMS نرم افزار یکپارچه ای را در خود ایجاد کرده اند که به شما امکان می دهد هر زمان که API اجازه می دهد، داده های ذخیره شده در این سیستم های خارجی را به CMS خود منتقل کنید. از طرف دیگر، در توسعه وب سفارشی، آنها تمایل دارند سیستم های یکپارچه سازی شخصی و سازگار را توسعه دهند و آنها را با API مربوطه که داده های مورد نیاز را به هم متصل می کند تنظیم کنند و اطمینان حاصل کنند که ارتباطات بین سیستم عامل ها تا حد ممکن بهینه است. در هر دو مورد، برای اجرای صحیح ادغام ها به یک برنامه نویس با مهارت در فن آوری CMS نیاز خواهیم داشت.

چگونه باید تصمیم بگیرید؟
اگرچه گزینه CMS سفارشی بسیار هیجان انگیزتر است، اما لازم نیست که برای همه راه حل باشد. اگر الزامات شما، به عنوان مثال، زیاد نباشد و بودجه و بازه زمانی محدودی داشته باشید، شاید باید به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای استاندارد باشید. با این حال، اگر این طور نیست، شما باید بدون سوال و با توسعه سفارشی پیش بروید.  
به طور خلاصه: توسعه سفارشی به شما امکان می دهد یک وب سایت قابل مدیریت ایجاد کنید که متناسب با نیازهای شما باشد و به شما کمک کند تا فروش بیشتری داشته باشید و موقعیت خود را بهتر کنید. در حالی که ضمانت های امنیتی دارید، قادر خواهید بود با آن رشد کنید. ارزشش را دارد.

اما قبل از خواندن مقاله بعد پیشنهاد میکنم به این مقاله در رابطه با توسعه وب نگاهی بیندازید تا به طور کلی با نقشه راه توسعه دهنده وب آشنا شوید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد