طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن

آخرین مقالات در رابطه با طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن با برترین و مدرن ترین تکنولوژی روز

طراحی اپلیکیشن - انتخاب تکنولوژی


امروزه ساختن یک برنامه موبایل خوب به معنای برآوردن بسیاری از تنظیمات کاربر است. تهیه کار عالی با سرعت بالا، امنیت بالا و رابط کاربری جذاب بسیار مهم است. برای پوشش دادن همه این نکات، ما باید یک پشته فناوری خوب برای برنامه های تلفن همراه انتخاب کنیم.

 

 

 

این به ما امکان می دهد تا هزینه های توسعه برنامه را کاهش دهیم، در زمان صرفه جویی کنید، چشم اندازهای جدیدی ارائه می دهیم و بهبود پروژه آینده را آسان تر و انعطاف پذیر تر می کنیم. بنابراین پشته فناوری برای توسعه اپلیکیشن موبایل چیست و چگونه می توان یک انتخاب درست را انجام داد؟ تفاوت ایجاد برنامه های اندروید و iOS چیست؟ آیا می توان یک برنامه موبایل چند پلتفرمی ایجاد کرد؟ بیایید پس از انتخاب هدف و ایده، مروری سریع بر روی این سوالات داشته باشیم و نکات اصلی را که به ما در تعیین اهداف صحیح کمک می کند، برجسته کنیم.

 

فناوری توسعه موبایل چیست؟

ایجاد یک برنامه جدید به نوعی شبیه ساخت خانه است: برای تهیه یک محصول خوب و جامد، باید پایه خوبی داشته باشید. در مورد ما، ما باید بهترین پشته فناوری برنامه تلفن همراه را انتخاب کنیم، که به اتحادیه زبان، سیستم عامل، چارچوب و سایر ابزارهای مورد استفاده برای توسعه برنامه اشاره دارد.


عمدتا ما برای دسته های پشته تلفن همراه اولویت هایی را در نظر میگیریم، مانند:

- Front-end، همچنین به عنوان توسعه سمت مشتری شناخته می شود. این به توسعه رابطی اشاره دارد که قرار است با کاربران نهایی تعامل داشته باشد.

- Back-end، یک لایه دسترسی به داده، که با پایگاه داده، اسکریپت نویسی، معماری وب سایت و به طور کلی توسعه سمت سرور مرتبط است.

- توسعه ای که ما را به ابزاری ارجاع می دهد که کتابخانه ها و رابط ها را برای ساخت برنامه فراهم می کنند.

- پشتیبانی، ایده اصلی آن تأمین امنیت، عملکرد بالا و بهبود بلند مدت در آینده است.


اما این لیست بسته به نیاز مشتری و بستری که قرار است برنامه برای آن ساخته شود قابل اصلاح است.


چرا تصمیم گیری صحیح مهم است؟

این ما را به سوال مرتبط دیگری سوق می دهد: چرا انتخاب پشته مناسب برنامه تلفن همراه مهم است؟ انواع مختلفی از آنها وجود دارد و انتخاب های نامناسب می تواند منجر به انحراف از ایده اصلی یا حتی استفاده از معماری برنامه نادرست شود. این مسئله می تواند باعث افزایش هزینه نهایی، بازیابی خطای دائمی و مهلت بیش از حد مجاز شود.


فناوری Stack برای برنامه های iOS

اندروید و iOS از لحاظ ساختاری با یکدیگر متفاوت هستند. به دلیل این ریزه کاری، آنها به سبک خودشان از پشته های فناوری نیاز دارند. حال اجازه دهید با استفاده از مثالی از محیط های توسعه یافته iOS با جزئیات بیشتر صحبت کنیم:


زبانهای برنامه نویسی

دو زبان اصلی معمولاً برای توسعه برنامه های iOS استفاده می شود. آنها Objective-C و Swift هستند.


Objective-C

یک زبان با پشتیبانی اپل است که برای ساخت برنامه های iOS استفاده می شود. این پتانسیل شی گرا و یک فضای پویای زمان اجرا را ارائه می دهد. اما به دلیل پیچیدگی، توسعه دهندگان بیشتری ترجیح می دهند از Swift استفاده کنند. طبق نظرسنجی Stack Overflow 68٪ درصد توسعه دهندگان Оbjective-С علاقه ای به ادامه استفاده از این زبان ندارند.


سوئیفت

زبان نسبتاً جدیدی است. شناسه رشته ای وجود ندارد که منجر به اشتباهات کمتری شود. مقدار کد مورد نیاز در اینجا بسیار کمتر است و درک، ویرایش و اشکال زدایی آن آسان تر است. زبان ترجیحی Swift برای استفاده در 2021 به دلیل سرعت، خوانایی و سادگی آن است.


ابزارهای توسعه iOS

چند ابزار محبوب مانند Xcode و Appcode وجود دارد.


Xcode IDE

توسط اپل طراحی شده است و به همه ویژگی های ضروری برای ساختن یک برنامه تلفن همراه iOS بومی نیاز دارد. این ابزار کلیه توابع لازم برای طراحی رابط کاربری، کدگذاری و آزمایش را به توسعه دهندگان ارائه می دهد.


Appcode

یکی دیگر از محیط های توسعه یکپارچه است، اما توسط شخص ثالث تأمین می شود. این یک سیستم تنظیم انعطاف پذیر دارد، که امکان بهره وری مطلوب را فراهم می کند.


چارچوب UI

برای ایجاد رابط کاربر، توسعه دهندگان معمولاً از UIKit و SwiftUI استفاده می کنند.


UIKit

چارچوب اساسی برای ساخت و مدیریت اجزای گرافیکی در برنامه های iOS است.


SwiftUI

کاملاً شبیه UIKit است و می توانند به یکدیگر متصل شوند. اما به دلیل معرفی بعدی SwiftUI، تنها از آخرین نسخه های iOS پشتیبانی می کند. با استفاده از این چارچوب، احتمالاً کاربرانی را که نسخه های قدیمی تر iOS را اجرا می کنند قفل کنید.


فناوری Stack برای برنامه های اندروید

برای ساخت یک برنامه بومی برای سیستم عامل Android می توانیم موارد زیر را اعمال کنیم:


زبانهای برنامه نویسی

دو زبان محبوب برای توسعه برنامه های Android وجود دارد.


جاوا

امروزه جاوا به عنوان محبوب ترین زبان برای ساخت برنامه های اندرویدی در نظر گرفته شده است. این یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت برنامه های اندرویدی است، زیرا آنها مبتنی بر API های Android و طیف گسترده ای از کتابخانه های جاوا داخلی هستند. به این ترتیب، جاوا به توسعه سریع و کارآمد برنامه ها برای سیستم عامل فوق الذکر کمک می کند.


کاتلین

در اصل سبک و کم حرف تر از جاوا است. این یک زبان دانشگاهی نیست که در جامعه علمی برای کارهای خاص اختراع شده باشد. توسط توسعه دهندگان به طور خاص برای توسعه برنامه های آندروید ایجاد شده است. در عین حال، کاملاً با ماشین مجازی جاوا سازگار است و به ما امکان می دهد از هر دو چارچوب برای توسعه برنامه استفاده کنیم.


ابزارهای توسعه اندروید

Android Studio و Android Developer Tools (ADT) ابزاری عالی برای توسعه برنامه های Android هستند. Android Studio پلت فرم رسمی توسعه است که توسط Google پشتیبانی می شود. این شامل ابزار ویرایش و اشکال زدایی کد است، رابط بصری کاربر پسند و تمام ابزارهای لازم برای ایجاد برنامه های با کیفیت بالا را فراهم می کند. در این ابزار، ما می توانیم انواع زیادی از طرح های بصری و ویژگی های کشیدن و رها کردن را پیدا کنیم.

جدا از ابزارهای اصلی کدگذاری و اشکال زدایی، ADT پشتیبانی برنامه نویسی و کدگذاری خاص برای توسعه دهنده، سازنده UI گرافیکی و سایر ویژگی های خاص را فراهم می کند. این ابزاری پایدار و کاملاً پشتیبانی شده است که به منظور ایجاد یک محیط یکپارچه و قدرتمند جهت ساخت برنامه های با کیفیت بالا طراحی شده است.


چارچوب UI

Android نرم افزار Android UI از پیش ساخته شده را ارائه می دهد. به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا به راحتی رابط های کاربری ایجاد کنند. Jetpack Compose یکی دیگر از کیت های UI مدرن برای ساخت یک رابط کاربری بومی اندروید است. این توسعه UI را ساده و تسریع می کند. این چارچوب به کد کمتری، معرفی ابزارهای قدرتمند و API های شهودی Kotlin نیاز دارد.


پشته فناوری برای برنامه های چند پلت فرمی

اگر پروژه جدیدی از هر دو سیستم عامل Android و iOS پشتیبانی می کند، بهترین گزینه روی آوردن به توسعه برنامه های چند پلتفرمی است. این روش رابط و UX یکسانی را برای دو سیستم عامل اصلی تضمین می کند. یک تیم توسعه دهنده و یک مجموعه کد، برنامه را تا حد ممکن به یک قالب UI و UX در همه سیستم عامل ها نزدیک می کند. این روش توسعه برنامه ها به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا برای هر دو سیستم عامل از یک پایگاه کد واحد استفاده کنند.

در اینجا ما مناسب ترین پشته هایی را که معمولاً استفاده می شوند ارائه می دهیم.


فلاتر

Flutter ابزاری مجهز به Google برای توسعه بین پلتفرم است. این زبان مبتنی بر زبان برنامه نویسی دارت است و با ابزارک های داخلی عملکرد سریع و روان را ارائه می دهد. اما به خاطر داشته باشید که این ابزار کاملاً جدید است و ممکن است برخی از توابع مورد نیاز را پشتیبانی نکند.


ری اکت نیتیو

React Native چارچوبی مبتنی بر JavaScript یا TypeScript برای ایجاد برنامه های موبایل است. این ابزار از همان بلوک های سازنده رابط کاربر که در Android و iOS استفاده می شود بهره برداری می کند. این کار تشخیص سریع و ساده خطا، عملکرد بالا و رابط کاربری ساده را فراهم می کند.


زامارین

Xamarin معمولاً با زبان C # انجام می شود. این چارچوب دسترسی مستقیم به API های بومی هر دو سیستم عامل را فراهم می کند و استفاده از یک جعبه ابزار منبع باز و کامل را امکان پذیر می کند. برخلاف سایر چارچوب ها، این مورد دارای قابلیت رایگان محدود و برخی از ویژگی های خاص پرداخت برای استفاده است.


فناوری پشته برای توسعه برنامه ترکیبی

توسعه برنامه ترکیبی معمولاً برای ساخت برنامه ها در HTML5، CSS و JavaScript استفاده می شود. این برنامه ها مانند وب سایت ها عمل می کنند و رفتاری بین برنامه های معمولی و صفحات وب مرورگر ارائه شده دارند. برای این نوع توسعه، روش معمول استفاده از پشته هایی مانند Cordova / PhoneGap و Ionic است. بیایید سعی کنیم جوانب مثبت و منفی هر یک از انواع را بررسی کنیم.


کوردووا / فون گپ

Cordova / PhoneGap یک چارچوب منبع باز است که برنامه های مبتنی بر HTML و JS را اجرا می کند و می تواند با ویژگی های سخت افزاری از جمله شتاب سنج، موقعیت مکانی، GPS (مکان)، بلندگوها و سایر دستگاه ها کار کند. این فریم ورک توسط یک سمت سرور نسبتاً قدرتمند نیز پشتیبانی می شود، به این معنی که برنامه های موبایل با Cordova سریعتر کار می کنند. این یک سیستم پلاگین در اختیار کاربران خود قرار می دهد که محدودیت های مرورگر را حذف می کند و می تواند به تمام قابلیت های دستگاه تلفن همراه دسترسی داشته باشد.


آیانیک

Ionic برای ساخت برنامه های تلفن همراه ترکیبی با استفاده از فن آوری های وب، از جمله CSS و HTML5 ایده آل است. این یک ابزار عالی با ویژگی ها و خدمات منحصر به فرد برای ایجاد برنامه های کاربردی تعاملی است. Ionic دارای یک کتابخانه کامل از اجزا و ابزارهای بهینه شده برای دستگاه های تلفن همراه است. قابلیت cross-platform Ionic به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا زمان کمتری را برای ساخت برنامه های کاربردی صرف کنند.


چگونه یک پشته مناسب فناوری موبایل را انتخاب کنیم؟

اکنون ما تصویری بهتر از فناوری های توسعه تلفن همراه، ویژگی ها و مزایای آنها داریم، بیایید سعی کنیم بفهمیم چه پشته ای متناسب با مجموعه مورد نیاز است. در حالی که آن را انتخاب می کنیم، باید اهداف پروژه و ویژگی های اساسی پروژه آینده را شرح دهیم. این به تیم توسعه کمک می کند تا بهترین محصولی را تولید کند که تمام خواسته های لازم را پوشش دهد.

الزامات عمومی برنامه صدها برنامه مختلف وجود دارد که حوزه ها و نیازهای مختلف را پوشش می دهند. در حین ایجاد ایده کلی برنامه، همه اهداف را بطور مشخص تعیین کنید، بستر هدف مناسب را انتخاب کنید و ویژگیهای اصلی برنامه آینده را کشف کنید.

اهداف اصلی برنامه آینده. هنگام انتخاب بهترین پشته فناوری برای توسعه برنامه تلفن همراه، تعیین اهداف برنامه تلفن همراه نقشی اساسی دارد. وقتی یک برنامه مبتنی بر تأخیر زیاد با یک برنامه کم تأخیر مقایسه می شود، پشته فناوری می تواند متفاوت باشد. همچنین، اگر برنامه به پردازش بار سنگین نیاز دارد، این به یک پشته فناوری بهتر و قوی تر در مقایسه با برنامه های دارای تعاملات دقیق و دقیق اشاره دارد.

بهترین بستر برای توسعه برنامه های تلفن همراه. مفهوم "بهترین پلت فرم" در توسعه برنامه کاملاً بی ربط است. در حالی که برنامه ریزی برای ایجاد یک محصول جدید است، لازم است ویژگی هایی مانند عملکرد آن، مشخصات جمعیتی کاربر و اینکه چه انتظارات و نیازهای اصلی باید پوشش داده شود، بر اساس نحوه استفاده افراد از یک سرویس خاص، به خاطر بسپارید.

نوع پروژه آینده وقتی از مزایای اصلی برنامه های ترکیبی، بومی و وب مطلع شدید، بهترین نوع را که می تواند درخواست های شما را برآورده کند، انتخاب کنید. بسته به اینکه در کدام حوزه از برنامه استفاده می شود، انتخاب صحیح نوع پروژه می تواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و موفقیت بزرگی را برای محصول به همراه داشته باشد.

بودجه و جدول زمانی ویژگی های مختلف می توانند بر نوع پروژه، هزینه آن و زمان مورد نیاز برای نتیجه نهایی تأثیر بگذارند. به همه الزامات فکر کنید و هرگونه ویژگی بیش از حد را رد کنید. این امر باعث سرعت بخشیدن به توسعه برنامه و کاهش هزینه های غیرضروری می شود.

ایمنی داده ها و امنیت عمومی. امروز این سوال بسیار بحث شده است. همه می خواهند بدانند که داده های آنها بی خطر است و حتی کوچکترین نشتی اعتماد کاربر را از بین می برد و در نتیجه به اعتبار شرکت لطمه می زند. به همین دلیل است که انتخاب بهترین پشته فنی نکته مهمی است که از نتیجه مطلوب محصول جلوگیری می کند.


از تجربه شخصی ما، پیروی از روندهای مدرن و تلاش برای پیوستن به موج برنامه های موقتاً محبوب ایده خوبی نیست. در چشم انداز آینده، چنین محصولی تلاش بیشتری برای حمایت از آن خواهد کرد و در نتیجه می تواند به یک شکست بزرگ تبدیل شود. این استراتژی با تحقیق در مورد نیازهای بازار و پیش بینی تمایلات آینده، ارتباط طولانی مدت برنامه را تضمین می کند که به معنای علاقه مشتری بالاتر و رفاه بلند مدت است.


سخن آخر

گسترش جهانی تلفن های هوشمند و محبوبیت روز افزون برنامه های موبایل توجه توسعه دهندگان را به خود جلب کرده است. ورود به زمینه های جدید که در آن، بدون تلاش زیاد، به راحتی می توانیم یک محصول موفق مالی ایجاد کنیم، چشم اندازهای دلگرم کننده ای ایجاد می کند. انتخاب پشته فن آوری صحیح یکی از نکات اصلی در ایجاد یک پروژه موفق با چشم انداز رشد و توسعه بیشتر است. هیچ پشته خوب یا بدی وجود ندارد، اما انتخاب اینکه کدام یک برای شما مناسب است مهارت و تخصص لازم دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد